Revista de Empresa Familiar

Revista de Empresa Familiar (REF) is a a peer-reviewed journal published half-yearly.

The journal publishes research papers in the field of family-controlled enterprise. Authors are encouraged to submit complete unpublished and original works, which are not under review in any other journals. The scopes of the journal include, but are not limited to, the following topic areas: Succession, Governance, Organization Theory, Culture, SMEs, Marketing, Internationalization and Globalization, Gender and ethnicity, Corporate social responsability and ethics, Productions Management, Human resources

For publication consideration in REF, please submit manuscripts electronically www.revistadeempresafamiliar.uma.es.

For additional information please contact revistadeempresafamiliar@uma.es

 

Current Issue:


Vol 4, No 1 (2014)

ISSN: 2174-2529

Tabla de contenidos

Monográfico Responsabilidad Social (Coordinado por la Dra. Cristina Quintana García)

Consejo editorial pdf
Advisory council
Presentación pdf
Cristina Quintana García
Propiedad familiar, control y efecto generación y RSC pdf
Laura Cabeza García, María Sacristán Navarro, Silvia Gómez Ansón 9-20
Motivaciones hacia la Responsabilidad Social en las PYMEs familiares pdf
Jesus Herrera Madueño, Manuel Larrán Jorge, María Paula Lechuga Sancho, Domingo Martínez Martínez 21-44
El voluntariado corporativo y sus efectos sobre la satisfacción laboral y el compromiso en empresas familiares de Andalucía pdf
José Luis Ruizalba, María Vallespín Arán, José Luis González Porras 45-58
Inversión medioambiental y resultado financiero en las empresas familiares españolas pdf
Concepción Garcés Ayerbe, Pilar Rivera Torres, Josefina Lucía Murillo Luna 59-71
Influencia de las prácticas de responsabilidad social corporativa en la actitud del consumidor: análisis comparado de Mercadona, Carrefour y Eroski pdf
Pere Mercadé-Melé, Sebastián Molinillo-Jiménez, Antonio Fernández-Morales 73-88


Creative Commons License
Este trabajo está autorizado por una Licencia de Atribución de Bienes Comunes Creativos (CC) 3.0 .